tisdag 20 oktober 2009

Vuxen för en kväll

I torsdags släppte min man bomben, vi var bjudna på middag
Inga i sällskapet skulle ha barn med sig, vilket för mig skulle innebära min första barnfria kväll sedan William föddes...iiik, hur skulle detta gå ?
Kom jag fortfarande ihåg hur man var vuxen, eller skulle jag spendera kvällen med att tråka ut alla med bebishistorier ?

När lördagen infann sig var jag både förväntansfull och spänd
Och ringde för säkerhets skull svärmor och pratade lite om Willes vanor, en medskickad lista till trots...inte för att jag inte litar till hennes omdöme, snarare för att själv känna mig trygg i valet att låta honom sova borta...

Kvällen var grymt trevlig och sällskapet hade en skönt avslappnad humor
God mat, snapsvisor och gamla godingar på musiklistan...
och jag lyckades hålla mig ifrån bebissnacket....*mys*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen åter !

Kram
H